follow || Instagram

Jan 29, 2014

Love



bawa aku pergi,
pacu laju-laju,
kita lari dari realiti,

bawa aku pergi,
pacu laju lagi, 
moga kita tak perlu kembali. 


so hi.

I'm just done watching Destinasi Ria. Episode kali ini menampilkan chef Nik dan chef Fikree bercuti di India. aku suka tengok rancangan ni (destinasi ria) sebab setiap minggu dia punya destinasi tu berbeza. When I watched the show ..it's like I was with them... jalan sana sini. rasa happy sangat. tak rasa macam ada dekat rumah padahal aku just menonton dekat tv je. but i swear seriously kalau aku tengok rancangan jenis macam ni , Ya Allah seronoknya memang tak terkata.  may be spirit of wanderlust aku ni tinggi sangat kot.

Travel. Traveller. Travelling. Backpacker.

YE AKU SUKA TRAVEL. harapan aku ialah nak travel around the world tapi masalah duit tak cukup. agak-agak bila lah duit aku nak tinggi menggunung. My opinion kalau travel yang unspecific duration, seorang diri dan berdua tu seronok tapi agak risky lah kan. Kalau travel untuk specific duration, contohnya plan nak pergi suatu tempat untuk 3 hari, bergi ramai-ramai pon aku tak da masalah.

But I prefer travel untuk unspecific duration. Kalau boleh nak pergi seorang tapi kalau dah kahwin pergi berdua dengan suami (ehem. bukan honeymoon! ) lagi best. lagi-lagi kalau dapat husband yang share common interests ! travel yang aku inginkan bukanlah holiday yang menginap di hotel mewah, dinner dekat restoran mahal, shopping dekat mall negara lain etc. apa yang aku nak macam kais pagi makan pagi. travel setakat yang aku mampu. contohnya bawa backpack yg besar tu, tidur dekat cheap motel (asalkan ada tempat tidur), makan asal kenyang dan pakaian asal bersih dan selesa.live authentic baby. lepas tu melawat tempat-tempat bersejarah . dammit. balik-balik cerita pasal sejarah. (maaf kalau bosan..boleh tutup..kalau boleh jangan la bosannn ).

 ye aku suka sejarah dan old buildings so much. so much. so much. old buildings biasanya berlumut, kotor, dinding pecah-pecah. tapi bagi aku the more ugly a building the prettier its soul. i just don't know why i fond of this kind of interest. sometimes, I think I'm weird and not normal and that's not ok and I hate it. Hate it. I hate it because aku mungkin tak dapat nak cari partner travel yang suka benda yang sama macam aku suka. if dapat future spouse yg suka benda macam ni Alhamdulillah . kalau tak dapat, tak pa. dia boleh duduk rumah sementara aku cari partner yang lain. (partner time travel je ok).

* * *

Aku dah deactivated akaun twitter aku. aku rasa aku pernah cakap yang aku tak suka sangat dengan social website. kalau boleh aku nak ada Blog je sebab aku suka membebel dan write out my thoughts. Facebook, Instagram etc tu bagi aku tak perlu. bagi aku bila people too exposed to social they eventually lost their identity. Hypocrite. aha that's the term (no offenses eh. ni bukan pointing finger dekat sesiapa). Nowadays masing-masing nak jadi popular famous up-to-date guy bla bla bla. come on , jujur je lah korang pon sometimes mesti ada rasa nak jadi famous jugak kan. nak follower ramai beratus beribu berpuluh ribu nak ada sponsorship. zaman sekarang ni asal famous je mesti orang yg lepak kat Starbucks shopping kat H&M pakai iphone pakai boot Dr Martens senang cerita semua nak yang mahal yang branded.


aku nak delete Facebook tapi connection dengan family ramai kat situ so anggaplah itu tempat pertemuan keluarga. so I'm not gonna delete it buat masa sekarang ni.
 Twitter . aku rasa mcm takda function je. bagi aku tak de point pon tweet pasal perasaan aku yg takda orang baca pon kot dan fangirling melampau macam pfff. malas aku nak ambil tahu pasal One Direction dah. bosan.
Instagram biar lah aku simpan dulu buat masa ni.


ok bye.

mood: masih dalam proses packing barang

p/s : Insya Allah my first plane journey ever is on this Saturday. Gonna transit at Dubai for a couple of hours. I'm nervous and scared. Pray for me.



xoxo, J









No comments:

Post a Comment