follow || Instagram

Dec 7, 2013

TRIP Part 1

Hi I'm back !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


okay so last wednesday I went to Melaka for class trip. I went there by bus and you know what  i had made a right choice duduk dekat seat belakang. hahah okay ,  no one will understand this but me. so our first destination was  botanical garden i guess. my friends and i were cycling about 7km dekat tempat tu. oh dekat sana kena sewa basikal but Alhamdulillah aku dapat guna basikal for free. heheh big thanks to my BFF. 7 km. 3km awal tu boleh lagi kayuh basikal laju. tapi lepas tu Ya Allah penat gila . bila naik bukit terpaksa lah tolak basikal tapi bila turun bukit wowwww it was really fun. turun bukit sambil kayuh basikal konon-konon macam dalam cerita fast and furious lah tu. tapi takut jugak lah kalau accident plus kawasan tu tersangat sunyi. to be honest i tak kisah tempat sunyi macam tu sebab time tu masih siang tapi i was so worry about my other 2 friends' safety. yelah dah la aku paksa kawan aku cycling lepas tu kalau ada apa-apa jadi teruklah aku kena kan kan. actually aku nak jalan sensorang tapi nanti cikgu risau pula and apa pula orang cakap nanti kalau perempuan jalan sorang-sorang. well typical malaysian kan sangat 'prihatin' . my friends and i had made it safely.oh we were having lunch at the garden as well. after about one hour we went to taman rama rama.. seronok juga kat taman rama-rama tu . oh ya i just realized yang aku dah tak berapa suka tengok ular apatah lagi pergi dekat dengan akuarium ular (akuarium? apa-apa je lah.....) . meremang bulu roma aku bila tengok semua ular kat situ! dah la kiri kanan ada akuarium ular tu..time tu rasa macam nak lari nak menjerit dan keluar dari tempat tu lepas tu masuk dalam bas dan nyorok bawah seat.. tapi, itu hanyalah macam....time tu aku cuma mampu tunggu. tunggu kawan-kawan aku tengok semua ular tu... like seriously rasa macam nak throwing out je.. it was different when  I was 15th. so sepanjang hidup aku kalau tak silap aku pernah pegang ular dalam 2 kali.  oh lepas tu tengok rama-rama yg dah diawet. then pergi kedai cederahati and i heard..... oh aku tak boleh tulis tentang tu .
aku lihat dan dengar lalu aku pergi kerna aku nampak mereka dan tak mahu ganggu.  

i'll post part 2 later okay.


p/s: aku atau J , dua-dua sama . dua-dua aku. so please jangan pedulikan itu.


lot of love,
J


No comments:

Post a Comment