follow || Instagram

Dec 17, 2013

TRIP Part 3

hi !
good morning ladies and gentlemen..


hari ni aku nak sambung pasal trip. (actually, i am so lazy to post about it because cerita tu dah basi tapi disebabkan aku dah mulakan so i have to finish it )

FIGHTING JIJIE FIGHTING !

so as the title above...hmmm... malam tu kitorang ke pusat falak (bukan nama sebenar, aku tak ingat lah apa namanya).. mula-mula pergi ke ruang pameran and guess what,  aku dengan Farah agak seronok menekan butang-butang yang ada kat situ. then kitorang ke dewan kuliah. dekat situ ada orang bagi penerangan pasal sistem solar. It was so fun learning about the solar system until myself cant even pay any attention sebab bilik tu sejuk gila! time tu mula lah dalam kepala aku fikirkan tindakan badan kita ketika dalam keadaan sejuk. you know, we learnt it in Biology form 5. aku ni selalu sangat kaitkan apa yang berlaku dengan facts yang aku belajar kat sekolah. It's like my head automatically digesting thing that is happening in real life and the blending it with facts that i have learnt. to be honest , itu adalah satu cara aku belajar selama ni. tapi aku tak boleh tahan lah kalau asyik fikirkan pasal tu. ex: aku tengah basuh pinggan dengan sabun lepas tu kepala aku ni asyik fikir pasal saponifikasi and I keep asking myself what if I put some milk into the soap.kekat.kekat.kekat. kekat tu berlaku apabila terdapat ion magnesium dan ion kalsium dalam air jadi sabun tak dapat berfungsi. lebih kurang macam tu lah. you know what, living like this is so tiring. okay , sambung pasal dalam bilik kuliah. bila dapat keluar dari bilik tu Ya Allah rasa bersyukur sangat sebab Malaysia ni panas. lepas tu naik ke ruang terbuka untuk tengok langit malam tu and apply benda yang aku dah belajar dalam dewan tu tadi. and BANGGGG!!! dekat atas tu lagi lah sejuk!!! It was a windy and cold night though. aku ni kalau sejuk sangat , lutut kaki aku macam sakit sikit dan aku tak tahu kenapa. tangan aku pula macam dah nak beku, tak tahan aku time tu. then kitorang pergi dinner. we went to a small town. Ya Allah makanan kat situ boring gila. balik-balik KFC. kalu tak KFC, MCD pulak. nasib baik ada kedai mamak berdekatan dengan KFC tapi.... hmmm .. macam biasa ramai lelaki tengah tengok bola.. Malaysia vs Japan kot . lepas tu aku ajak Farah pergi gerai burger and lepas tu Farah ajak aku ikut Bai dengan Amin(the only 2 boys yg ikut trip tu) cari restoran lain sekitar tu.. kawasan tu macam takde banyak sangat kedai makan. lepas kitorang jalan tu terjumpa 2 buah restoran. satu restoran mamak dan satu lagi restoran melayu. aku pon tak tahu kenapa aku pilih yang melayu punya even though restoran tu tak menarik langsung. entah lah, mungkin itu rezeki tuan punya restoran. aku order milo dan nasi goreng kampung. rasa milo dia fake gilaaa. dah macam bukan milo aku rasa. well, i am a good judger. aku ni kalau bab makanan cerewet sikit. aku dapat bezakan benda even benda tu tak da beza sangat. ex: ummi aku pernah beli beras jenama apa tah dan bukan jenama biasa yang kitaorang guna sebab time tu ekonomi teruk sikit. well ekonomi keluarga bukan nya selalu stabil kan. time tu aku tak tahu pula mak aku try guna beras lain and time aku makan nasi I was like "ummi, kenapa nasi ni rasa dia kosong. macam tak ada kanji?" then baru lah ummi aku bagi tahu ..lepas tu tukar balik kepada beras asal. hahah . kalau tak aku takda selera nak makan nasi. teruk teruk..

okay sambung balik cerita pasal trip. time tengah makan cikgu call. cikgu kata semua orang dah ada dalam bas tinggal the four of us yang belum sampai-sampai lagi. tapi kita orang buat tak tahu je sebab belum pukol 11.00 p.m. lagi. habis makan. bayar. jalan balik ke bas. sepanjang perjalanan balik tu Amin duk bising pertikaikan harga makanan dia dengan Farah. fuhh, nasib baik aku dan Bai order benda yang sama, so , we have no problem dengan harga or whatsoever.

sampai dekat bas. duduk. bas bergerak. lol orang belakang kitorang dalam bas pon masih pertikaikan harga makanan.ughhh . apa apa je lah



ok bye.

p/s: aku macam tak dapat je nak pergi jamuan. aku dah suruh Lana tangguhkan tapi tak tahu lagi lah. invitations dia pon katanya tak dapat respon so tak tahu lah ramai ke tak yang akan datang. kalau tak ramai boleh tak postpone kan dulu? hmmm. siapalah aku nak minta-minta ni. sobs


lots of love,
J




No comments:

Post a Comment